צרו קשר עכשיו

    עורך דין סיעוד

    מעוניינים בייעוץ מקצועי? השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם!

    פנו אלינו עוד היום!

      עורך דין סיעוד – מה צריך לדעת?

      אדם סיעודי מוגדר ככזה הזקוק לנוכחות אדם אחר לצידו בזמן ביצוע מפעולות יומיומיות, כולל הבסיסיות ביותר, או זקוק להשגחה. עם זאת, במסגרת רפורמה בתחום נקבע שלא רק אנשים סיעודיים במובן הקלאסי של המילה יכולים לקבל גמלת סיעוד אלא גם כאלה שהם לאחר גיל הפרישה וסובלים ממחלות כרוניות כמו סוכרת, לאחר אירוע מוחי ועוד. הגמלה כוללת אפשרויות לבחירת שירותים שונים מתוך מגוון שירותים כמו לחצן מצוקה, אדם שיגיע לביתו של הקשיש מספר פעמים בשבוע לביצוע עבודות בית ועוד. במסגרת הרפורמה ניתנה האפשרות להמיר את השירותים בסכום חודשי קבוע. עורך דין סיעוד יסייע לאותו אדם להגיש תביעת סיעוד למוסד לביטוח לאומי ולקבל את השירותים או הסיוע המגיעים לו.

      עורך דין סיעוד:  מהם התנאים לקבלת הגמלה

      כדי לקבל גמלה מביטוח לאומי צריך הקשיש לעמוד במספר תנאים. התנאי הראשון הוא היותו תושב ישראל שהגיע לגיל פרישה. שנית, הוא צריך להתגורר בבית ולא בבית אבות או דיור מוגן. תנאי שלישי הוא הכנסותיו של הקשיש או הכנסותיו של זוג שצריכים להיות פחות מ 25,000 ₪. עם הכנסות מעל סכום זה הוא או הם לא יהיו זכאים לקצבה כלל. אם הסכום הוא 20000-25000 ₪, יתכן שיקבלו קצבה חלקית. רמת הסיעוד גם היא תקבע את גובה הקצבה. רמות הסיעוד נעות מרמת סיעוד 1 שהיא הנמוכה ועד רמה 6 שהיא הגבוהה ביותר ובמסגרתה ניתן לקבל 30 שעות טיפול או 26 שעות של עובד זר. לעיתים קרובות יש צורך לשכנע את המוסד לביטוח לאומי ברמת התלות. עורך דין סיעוד יסייע להבאת מלוא ההוכחות לרמת התלות והזכאות לקצבת סיעוד בגובה המתאים.

      קבלת קצבה גם מחברות הביטוח

      לא מעט קשישים אינם מסתמכים רק על המוסד לביטוח לאומי לקבלת קצבת סיעוד ובכלל לקבלת סיוע כאשר יגיעו למצב סיעודי. רבים מחזיקים ביטוחים סיעודיים פרטיים דרך חברות ביטוח וגם דרך קופות החולים. עורך דין סיעוד הוא הכתובת גם למימוש מלוא הזכויות המגיעות בעקבות ביטוח סיעודי פרטי, כולל קבלת קצבת סיעוד שהיא גבוהה משמעותית ביחס לזו הניתנת דרך ביטוח לאומי.

      עו"ד רוית נחמיאס היא עורכתצ דין נזיקין המתמחה בהגשת תביעות לגורמים כמו המוסד לביטוח לאומי וחברות הביטוח בנסיבות שונות. מוזמנים ליצור קשר.

      עורך דין סיעוד

      עורך דין תביעות סיעוד

      כאשר אדם מגיע למצב המוגדר כסיעודי, בין אם בשל מחלה, מגבלה או מצב מנטלי, הוא זכאי לקבל סיוע. רבים דואגים להיות מבוטחים בביטוח סיעודי, בין אם דרך קופות החולים ובין אם דרך חברות ביטוח פרטיות. הקצבה המשמעותית יותר ניתנת דרך חברות הביטוח אך לתקופה מוגבלת של 60 חודשים בלבד. קבלת הקצבה דרך חברות הביטוח אינה  קלה. רבים עושים טעות ומניחים שמעצם היותם לקוחות החברה המשלמים ביטוח מדי חודש, תביעתם תאושר בקלות. עורך דין תביעות סיעוד בעל ניסיון יוכל להעיד שדברים רחוקים מלהיות כך ושחברות הביטוח עושות כל שניתן כדי לא לאשר את התביעה כלל או לעשות זאת באופן חלקי בלבד.

      כיצד יכול עורך דין תביעות סיעוד לסייע?

      הגשת תביעות סיעוד הן קשות במיוחד בגלל סכום הקצבה החודשית שהא גדול. חברות הביטוח עושות כאמור כל שביכולתן כדי לא לאשר תביעות. לדוגמה, אם מבחינת חברת הביטוח המבוטח לא עובר לפחות שלושה מתוך שישה מבחנים במבחן התלות, תביעתו לא תאושר. פעמים רבות אדם ייפול בין הכיסאות והוא ייחשב כמי שלא עבר מבחן מסוים למרות שההיגיון הבריא רואה את התלות או את המגבלה שלו באותו נושא, למשל ניידות. ישנן חברות ביטוח שעבורן האפשרות ללכת עם הליכון מספיקה כדי שאותו אדם לא ייחשב מוגבל בעניין זה. עורך דין תביעות סיעוד יעשה כל שניתן ככדי להציג את מצבו של המבוטח, ובמקרה שחברת הביטוח מסרבת הוא ינהל איתה מו"מ ואף ייצג את המבוטח בבית המשפט.

      הגשת תביעת סיעוד לביטוח לאומי

      לצד הגשת תביעת סיעוד לחברת ביטוח פרטית או לקופת החולים ניתן להגיש תביעת סיעוד גם למוסד לביטוח לאומי. גם כאן דברים אינם פשוטים. גם כאן על הקשיש לעמוד בתנאים מסוימים כדי לקבל את קצבת הסיעוד כמו גובה הכנסות מסוים, מגורים בביתו וגם כאן עליו לעמוד במבחן התלות. ככל שרמת התלות גבוהה יותר כך זכאי הקשיש לסל שירותים נרחב יותר כמו יותר שעות בשבוע בהן מגיע לביתו אדם שיבצע את עבודות הבית ויסייע לו. גם מול המוסד לביטוח לאומי אינה פשוטה ולכן כדאי להגיש את התביעה בעזרת עורך דין תביעות סיעוד בעל ניסיון.

      עו"ד רוית נחמיאס מתמחה בנזיקין ובהגשת תביעות לחברות הביטוח ולמוסד לביטוח לאומי, בין היתר תביעות סיעוד מורכבות. מוזמנים ליצור קשר.

      חברה לשיווק ופרסום חברה לשיווק ופרסום